3 jednoduché dôvody, prečo je dôležité mať na webe expertný príbeh o Vašej firme


„Jeden hovorí, že fungujú články. Jeden hovorí, že treba mať predajnú stránku. Každý proste hovorí niečo iné a ja už neviem, kde je vlastne pravda a čo funguje a čo nie…“
Sťažuje sa mi klient behom telefonického rozhovoru a ja sa mu snažím poradiť najlepšie ako viem, aby som mu pomohol.

Pretože príbeh o firme založený na psychológii predaja považujem za jednu z najdôležitejších vecí, ktoré potrebujete na webe mať, tak som mu samozrejme navrhol, že mu ho vytvorím a dodám.

V tej chvíli sa mu v mysli s najväčšou pravdepodobnosťou vynorili otázky:

„Prečo by som mal mať na webe príbeh o mojej firme? Nie je to zbytočnosť a plytvanie, ktoré mi nijako nepomôže a za ktoré vyhodím peniaze do vzduchu?“

Aspoň v krátkosti som mu to behom telefonátu vysvetlil ešte predtým, než vo mne zaiskrila myšlienka napísať tento článok. Ten Vám vyjasní, prečo je príbeh o Vašej vlastnej firme alebo o Vás, dôležitou zložkou Vášho webu a podnikania a prečo ho teda musíte mať.

1. Ľudia milujú príbehy a zaujímajú ich

Dám Vám otázku: „Prečo si myslíte, že na svete existuje státisíce kníh a permanentne sa natáča toľko filmov?“ Pretože ľudia príbehy nielen milujú, sledujú a čítajú, ale čo je najdôležitejšie, stotožňujú sa s nimi. Výsledný efekt je taký, že si k ním vytvárajú vzťah.

Milióny ľudí po svete, si denne pozerá dookola tie isté filmy, číta tie isté knihy a opakovane sa k nim vracajú, pretože majú k nim vybudovaný vzťah. Ten ich drží po kope s ich obľúbenou knihou alebo filmom. A za všetkým je hádajte čo? Príbeh.

To isté potom môžete očakávať od zákazníkov, pokiaľ im Vašim príbehom prehovoríte takpovediac do duše. Môžete vziať jed na to, že sa k Vám potom radi vrátia a ak bude Váš príbeh exkluzívny, tak si ho budú čítať znova a prirastiete im k srdcu.

2. Čo myslíte, čo všetko zákazníkom s pomocou príbehu ukážete?

Čím viac premakanejší a autentickejší príbeh budete na webe mať, tým viac si Vás potenciálny klienti obľúbia a tým viac môžu narásť Vaše predaje.

Udeje sa to vďaka tomu, že si ľudia o Vás prečítajú a zistia, že nie ste nejaký roboti, ktorým záleží len na tom, aby zarábali peniaze. Ukážete im, že ste odborníci a rozumiete sa do toho, čo vlastne ponúkate a predávate a aká dlhá cesta stojí za tým, že ste sa to naučili robiť perfektne.

Ďalej im cez príbeh môžete dať najavo svoju kredibilitu pomocou certifikátov, fotiek s rôznymi osobnosťami a ďalšími odborníkmi s podobných oborov + môžete ukázať fotky zo zákulisia a to, čo sa deje u Vás za oponou. Pretože to ľudí skutočne zaujíma. Neveríte? Tak si pozrite na Facebooku fotky, ktoré sú najviac zdieľané a lajkované a presvedčte sa sami (citáty to nie sú).

3. Príbeh umožní, aby si Vás ľudia cenili, obľúbili a vypálili do trvalej pamäte

V prvom rade príbeh musí ukazovať cestu z bodu A do bodu B.

Spomínate na knihy a filmy? Vždy je za nimi nejaká cesta hlavného hrdinu, ktorý aj napriek všetkým počiatočným problémom prišiel na to, ako uspieť a aj sa mu to podarilo. To priťahuje obdivné pohľady ľudí ako magnet.

Podobne aj Vy vybudujete dôveru u Vašich potenciálnych zákazníkov keď im ukážete, čo všetko ste urobili preto, aby ste svoje podnikanie rozbehli. A tak ho nebudú brať na ľahkú váhu, ale budú si Vás ceniť a Vaša hodnota v ich očiach vzrastie.

Taktiež vďaka príbehu svojej cesty môžete zbúrať rôzne mýty zo svojho oboru a dokonale sa tak naladiť na potenciálneho klienta.

Možností je skutočne veľmi veľa a keď do príbehu pridáte vhodné prvky (niektoré sme si spomenuli), tak si ho ľudia veľmi ľahko zapamätajú a informácie o Vás si vypália do trvalej pamäte. A to je jav, ktorý chcete u zákazníkov dosiahnuť.

Veď predsa spýtajte sa sami seba:
„Budem radšej spomínať a pamätať si niekoho, o kom nič neviem a nezaujal ma, prípadne mi len chcel predať alebo o niekom, koho dokonale poznám a komu dôverujem?“

Pamätajte, príbehy pôsobia ako magnet na ľudí, pretože ich nenudia, ale majú pre nich z psychologického hľadiska určitý hlbší zmysel.

To sa koniec koncov odrazí aj na vyššej návštevnosti na stránke a hlavne, ľudia sa u Vás na webe zdržia viac. A čím dlhšie sa tam zdržia, tým väčšia šanca je, že ich zaujme aj niečo iné, než len príbeh.

Ďalšou pridanou hodnotou je, že Vám klesá BR – bounce rate, čiže miera okamžitých odchodov zo stránky. Tak ukazujete aj vyhľadávačom, že ľudia majú Váš web radi a nachádzajú tam niečo, čo ich zaujíma a je pre nich dôležité a relevantné.

Mimochodom, len tak pre zaujímavosť, hypnoterapeuti a nielen oni vďaka príbehom liečia problémy ľudí, myslitelia pomocou nich odovzdávajú múdrosti celé veky a nehovorím o mužoch, do ktorých sa vďaka ich životnému príbehu šialene zamilovala nejedna žena.

Ak sa budete chcieť ohľadom príbehu poradiť, pokojne mi napíšte správu do kontaktného formulára na stránke kontakt. Rád Vám odpoviem a poradím. 

Daniel Marčan
Daniel Marčan pomáha ľuďom a podnikateľom zvládať vďaka psychológii NLP ich výzvy. Taktiež pracuje s psychológiou predaja na internete, kde sa špecializuje hlavne na predajné stránky a texty. Je certifikovaný NLP master a vytvoril osobnostno rozvojový web - "Rozvíjaj sa." Na tomto webe je jeho cieľom ponúknuť vám poznatky z praktickej psychológie, psychológie predaja na internete a množstvo hodnotných myšlienok pretože si uvedomuje, že už len jedna jediná myšlienka, ktorú zavediete do praxe, vám môže zmeniť život.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.