6 trikov pre profi predajné texty, ktoré zvládne aj dôchodca


Dnes som pre Vás namiešal 6 rýchlych tipov, využívaním ktorých výrazne zvýšite Vaše schopnosti čo spôsobí, že Vami vytvorené predajné texty budú omnoho efektívnejšie a rafinovanejšie. Môžete využiť tieto tipy k tvorbe ponúk, emailov, webových textov, článkov a mnoho iného a získať tak drahocennú pozornosť ľudí, ktorí sledujú váš web a čítajú texty a materiály od Vás. Poďme teda rýchlo na to.

1. Nadpis a prvé riadky ako extrémne dôležitý faktor pozornosti

V tomto smere je nutné si uvedomiť, že ľudia, zákazníci, klienti, priatelia a všetci, čo sledujú Vašu prácu, si Vaše emaily a články otvárajú na základe toho, čo napíšete do nadpisu. Špičkový hypnotizujúci nadpis je to, čo dokáže rozpohybovať myseľ čitateľa, ktorý sa práve rozhoduje, či ten článok otvoriť alebo nie. Ďalšou významne dôležitou veličinou pre Vaše predajné texty je to, čo napíšete do prvých riadkov. V podstate to, čo sa zobrazí vo výpise článku pod nadpisom na FB alebo pri vyhľadávaní vo vyhľadávači. Len neznalý človek a na druhej strane šialenec, napíše úchvatný nadpis a dôležitosť prvých riadkov odsunie nabok. Psychológia nepustí a tak špičkujte nadpisy a popisy, pretože zatiaľ čo vďaka tomu Vaše predajné a marketingové texty budú solídne získavať na hodnote, Vaše stránky sa na základe toho budú turbulentne otriasať pod tlakom návštevnosti.

Viac o nadpisoch, mágií slov a iných stratégiách pre tvorbu super úspešných textov, nájdete v mojej e knihe ZDARMA – 5 Magických stratégií vplyvu

2. Vaše predajné texty alias v jednoduchosti je krása

Profesionálna slepota môže časom spôsobiť, že máte dojem, akoby Vaše znalosti a prax mali všetci okolo Vás. V podstate to ale nemusí byť ani profesionálna slepota, ale len nejaký nefunkčný program v podvedomí typu – „Pretože to chápem ja, tak to musia chápať aj oni“. Pretože touto slepotou môžu byť poznačené Vaše predajné texty, tak to odpracte nabok a články a texty urobte tak jednoduché a pochopiteľné, ako sa len dá. Vyhnite sa odborným poučkám a bezduchým frázam, ktoré odolávajú pochopeniu, na základe čoho im ľudia nerozumejú a ani ich nezaujímajú. Na škole sme mali toho všetci dosť. Píšte zreteľne a prehľadne tak, aby aj bezdomovec spod mosta dokázal do seba vdýchnuť Vaše predajné a marketingové texty a nasať z nich do svojej mysle dúšok lahodnej pointy. 

3. Zdôrazňujú Vaše predajné texty prínos alebo funkcie?

Na chvíľu si sadnite, niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite a vžite sa do ľudí, ktorí prídu na Váš web, alebo narazia na Vaše produkty. Položte si otázku, ktorá aj keď mnohokrát neviditeľná pre vedomie, pláva v podvedomej mysli Vášho zákazníka: „Čo z toho, mám ja?“ Napísali ste prínos a čo zákazník bude z toho mať alebo lajstre o tom, aký ste úžasný a fajn ako napríklad: „Sme firma s dlhoročnou tradíciou…, v ponuke máme širokú paletu služieb…“ Ak máte predajné texty podobné ako druhé zmieňované, tak si buďte istý, že Vám na to bez pardónu serie pes. Vždy myslite na ľudí a na to, aký prínos budú mať z Vašej spolupráce, produktov atď. 

4. Pretože kvalita sa vždy nachádza v kvantite, tak to, čo je pre oko významné a dôležité, zvýraznite

Pre ľudí bude fajn, keď zvýrazníte dôležité miestečka, kde je potreba zaostriť pozornosť. Buď použite hrubšiu variantu písma alebo inú farbu, či napíšte vetu alebo slová VEĽKÝM PÍSMOM. Takto jemne oddelíte pár slov od textu, vďaka čomu vyvoláte viac pozornosti. Vyhnite sa však tomu, aby ste to preháňali, menej je niekedy viac. Ďalej vždy premýšľajte nad tým, ktoré texty a čo vlastne zvýrazňujete, pretože keď sledujem iné weby tak ma koľkokrát položí, čo všetko je zvýraznené bezmyšlienkovite a úplne zbytočne.

5. Pre amatérov aj ostrieľaných fachmanov – nechajte myšlienky tryskať z podvedomia

Pretože na túto tému možno v budúcnosti napíšem samostatný článok, tak dnes uvádzam len kryštalicky čistý tip v skratke. Možno práve začínate písať články a predajné a marketingové texty, alebo už ste preskočili hranice začiatku a možno ste už dokonca ostrieľaný fachman. Nech ste v ktorejkoľvek skupine, tento tip je vynikajúci pre dramatický nárast efektivity pri tvorbe. A jeho znenie? Sadnite si za článok a píšte. Píšte a vyhnite sa tomu, že by ste mali po sebe opravovať chyby a preklepy. Oprava bude nasledovať až potom, čo napíšete text. Po chvíli Vám myšlienky začnú tryskať z podvedomia úplne spontánne a môžete sa dostať až k hypnotickému písaniu, kedy píšete a kreujete divy na počkanie ako diví. Opravovaním a zastavovaním sa nad textom blokujete myšlienkové pochody a značne tak oslabujete Vašu kreativitu. Jednoducho povedané, namiesto opráv a zastavovania sa, píšte a tvorte.

6. Predajné texty musia pevne udržiavať čitateľovú pozornosť

Ako udržiavať čitateľovu pozornosť? Naozaj neviem, koľko možností Vás teraz napadá, ale dôverujte mi, je ich nespočet. Pre potreby tohoto tipu vypichnem zopár, ktorým prisudzujem mimoriadnu dôležitosť: Zapájajte vyzuálnu stránku čitateľovej mysle obrázkami a farebnými zvýrazneniami, ktoré som opisoval vyššie, auditívnu časť napríklad nahrávkami. Požívajte video ako úžasný nástroj na prezentáciu, ktorý zamestnáva vizuálno auditívny kanál. Taktiež využívajte informácie v analógovo – digitálnej forme. To znamená, grafy, tabuľky a pod. A pozor – mega náklad, ktorý zákazníci milujú, sú referencie na Vaše služby, osobu, odbornosť a dôkazy o tom, že to, čo píšete funguje. Môžu to byť rôzne vlastné alebo cudzie výskumy a prieskumy. Ak máte cudzie, vždy napíšte zdroj, z ktorého ste čerpali. 

Toľko na teraz. Premýšľajte nad informáciami, ktoré som Vám dnes ponúkol a rozširujte ďalej Vaše znalosti. Buďte profesionálny a teda vytvárajte profesionálne predajné a marketingové texty. Veľa šťastia.

P.S.2 Radi by ste sa niečo spýtali alebo by ste chceli ďalšie doplňujúce informácie? Napíšte to do komentárov. Rád Vám odpoviem.

 

Daniel Marčan
Daniel Marčan pomáha ľuďom a podnikateľom zvládať vďaka psychológii NLP ich výzvy. Taktiež pracuje s psychológiou predaja na internete, kde sa špecializuje hlavne na predajné stránky a texty. Je certifikovaný NLP master a vytvoril osobnostno rozvojový web - "Rozvíjaj sa." Na tomto webe je jeho cieľom ponúknuť vám poznatky z praktickej psychológie, psychológie predaja na internete a množstvo hodnotných myšlienok pretože si uvedomuje, že už len jedna jediná myšlienka, ktorú zavediete do praxe, vám môže zmeniť život.
Komentáre
  1. Nikolas píše:

    Ahoj Daniel, výborné články píšeš, síce ešte nepodnikám lebo študujem VŠ ale už si zbieram info, ktoré po škole aplikujem do svojho podnikania a tvoj blog a e-booky mi hodne pomáhajú.
    Možno jednu vec by som ti chcel poradiť, vyskúšaj svoje blogy porozdeľovať na kratšie odseky, povedzme každé 3-4 riadky medzera, čítavam ešte okrem teba pár blogov a fakt takáto drobnost robí divy, číta sa to potom oveľa jednoduchšie a s ľahkosťou. Výborne to má spravené napríklad Vaclav Krajňak na svojom blogu na webe Clipsan.cz, skús sa inšpirovať 🙂 a vďaka za to čo robíš, prinášaš hodnotu, pokračuj v tom aj naďalej, drž sa

    • Daniel Marčan píše:

      Ďakujem veľmi pekne za pochvalu mojej práce. To si cením. Čo sa týka medzier a odsekov, kukni na najnovšie články na blogu – napríklad na článok: „Odhaľte 5 manipulačných vzorcov pochybných predajcov“. – tam už to zavádzam do praxe 😉 Toto je už trošku starší článok.

      Inak ti držím palce a prajem veľa šťastia pri podnikaní. Ak budeš mať otázky alebo potrebovať radu, pokojne sa ozvi. 🙂

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.