Chcete sa stať pre ľudí populárny a ikona? – Tu je spôsob, ako na to

Hneď na začiatok sa Vás spýtam: Koho vo svojom živote obdivujete a vnímate ako obrovský vzor a zdroj, ktorý Vás výrazne obohatil? Kto je pre Vás takáto osobnosť a ako príjemne sa jeho pôsobenie premietlo do Vášho života?

Dovoľte si na chvíľu o tom popremýšľať. Môžete pohľadať aj viac ľudí a pozorujte a vnímajte, akým spôsobom sú pre Váš život výnimoční.

Hneď ako to budete mať, tak sa zamyslite nad ďalšou otázkou – Čo urobili inak ako ostatní, že ste práve ich začali uznávať? Ako je možné, že práve ich mená ste začali rozširovať ďalej ako mená ľudí, ktorí sú úžasní a stojí za to ich spoznať?

Keď potrebujete poradiť a pomôcť a narazíte na dva odlišné prístupy

Predstavte si na malú chvíľu dvoch ľudí. Obaja sú Vaši kolegovia vo firme, kde pracujete. Predstavte si, že idete za prvým z nich, pretože potrebujete pomoc skúsenejšieho kolegu. Požiadate ho o pomoc, no on len odvrkne. Síce Vám poradí, ale sú to len nejaké neúplné informácie, ktoré ledva môžete použiť. Jednoducho je z neho cítiť, že Vám poradiť nechce. Pravdepodobne sa bojí o svoje know how, ktoré sa dlho učil, nechce sa oň podeliť alebo si myslí, že ho ešte jedného dňa predbehnete a on sa bude musieť zaradiť o stupienok za Vás. Možno je to o tom, že si nechce vyrobiť do budúcna konkurenciu alebo nejaký iný nezmysel, ktorému naivne verí. Čo si o takom kolegovi pomyslíte a ako ho budete brať? Pôjdete ešte niekedy za ním s prosbou o radu – budete od neho niečo niekedy chcieť?

Teraz si ale predstavte toho druhého kolegu. U prvého ste nepochodili a tak idete skúsiť šťastie za ním dúfajúc, že pochodíte omnoho lepšie. Tento kolega však uznáva iný prístup. Hneď ako sa ho spýtate, tak Vám ochotne poradí. Priamo v praxi Vám ukáže, čo máte robiť a vysvetlí Vám postup. K tomu ešte dodá, čomu sa máte vyhnúť aj v budúcnosti, aby ste neurobili zbytočné chyby. Priateľským prístupom Vás podporí so slovami, že sa môžete zastaviť aj na budúce, keď budete niečo potrebovať. Čo si pre zmenu pomyslíte o tomto kolegovi? Ako ho vykreslíte v očiach ostatných?

Popularita ako ohromná výhoda v podnikaní

Teraz premietnime tú situáciu do kontextu podnikania. Do ktorej firmy pôjdete, keď si budete chcieť dať spraviť auto, keď budete potrebovať prestavať dom alebo prerobiť byt? Kam pôjdete ak podnikáte a potrebujete špičkových odborníkov na psychológiu predaja alebo potrebujete nové možnosti a uhly pohľadu na už aktuálne veci napríklad od koučov? Kto sa Vám v mysli objaví skôr?

Ten, kto Vás inšpiruje, pomáha Vám aj zdarma, koho často vidíte a kto dokazuje svoju odbornosť napríklad cez články alebo videá, alebo ten, kto si všetko necháva pre seba a keď prídete na jeho web, tak tam má pár chabých textov a nič viac, čo by Vás zaujalo?

Pretože presne to je kľúč k tomu, aby ste sa stali populárny a Vaše meno sa šírilo raketovou rýchlosťou pomedzi ľudí, ktorí ho budú nadšene odovzdávať ďalej, aby Vás vyhľadali aj ich priatelia a nechali si od Vás pomôcť.

Inšpirujte, vzdelávajte ľudí a pomáhajte im. Nielenže sa tak ukážete, že vôbec existujete, ale ak budete dávať von skutočne kvalitné veci, tak si ľudia všimnú, že ste odborník a tomu, čo hovoríte, sa naplno rozumiete. A to už za tú námahu stojí.

Kredibilitu môžete budovať napríklad pomocou článkov, videí, rôznych e-kníh, podcastov, príležitostnými radami ľuďom, ktorí o to stoja atď. Možností je veľa a keď k tomu pridáte chuť pomáhať, tak aj ľudia to z Vás vycítia a začnú Vás nasledovať.

Čo ak nebudem mať čo predávať?

Áno, možno si teraz hovoríte, že ak budete dávať von všetko to, čo viete, tak Vám nezostanú žiadne informácie, ktoré by ste mohli predávať. Ak veríte takémuto mýtu tak sa na chvíľku opäť zamyslite. Zaspomínajte, ako dlho ste sa museli učiť tie veci Vy, aby ste sa stali odborníkom – myslíte si, že sa ľudia stanú vďaka pár článkom alebo pár vetám, ktoré im poviete, do ktorých sa zmestia mikro-čiastočky z toho, čo ovládate a čo ste sa za dlhé roky naučili, rovnakým odborníkom, ako ste aj Vy?

Skutočnosť je taká, že čím viac budete dávať von skutočnú hodnotu a kvalitu, tým viac Vás ľudia budú nasledovať a tým viac budú túžiť, aby sa s Vami stretli a aby ste im poradili práve Vy osobne. Nehovoriac o tom, kto všetko si Vás môže všimnúť a ozvať sa Vám s návrhom na spoluprácu. Dôležité je len vydržať a snažiť sa pravidelne vzdelávať a publikovať – dávať von hodnotu. Časom sa Vám to ohromne vráti späť.

Ľudia potrebujú previesť za ruku z bodu A do bodu B

Ďalšia námietka, ktorá búra mýtus o tom, že odhaľovanie svojich informácií je na škodu je tá, že nikdy predsa nebudete predávať útržkovité informácie. To znamená, že nech už ponúkate službu, online produkt, opravu auta, poradenstvo, tréning alebo recepty na vynikajúce jedlo, vždy sa jedná o stratégiu. To znamená cestu z bodu A do bodu B. Tí ľudia si to jednoducho bez Vás neposkladajú. Potrebujú Vás, aby ste tie informácie dali do prínosného celku a previedli ich za ruku, aby mali čo najmenšiu námahu.

Nikdy Vám však riadne nezaplatia keď im neukážete, že nie ste odborník a že za to stojíte. Doba sa totižto zrýchľuje a konkurencie pribúda. Preto treba ukázať, že ste špička a keď si niekto objedná Vás alebo Vaše produkty či služby, tak to bude ohromná pridaná hodnota. Pretože platí dôležitá zásada – Ľudia zaplatia akúkoľvek cenu keď im ukážete, že to bolo zadarmo.

Pamätajte na to, keď budete váhať nad tým, či je správne rozhodnutie dať von super článok alebo iný obsah. Urobte tak a uvidíte, ako Vás ľudia začnú posudzovať a ako Vám medzi nimi vzrastá popularita, na základe čoho Vás vyhľadávajú a chcú s Vami prísť do kontaktu ako s uznávaným odborníkom.

Ak sa budete potrebovať poradiť a získať informácie ohľadom toho, čo sa popísalo v tomto článku, pokojne ma kontaktujte alebo napíšte komentár. Rád Vám odpoviem.

Daniel Marčan
Daniel Marčan pomáha ľuďom a podnikateľom zvládať vďaka psychológii NLP ich výzvy. Taktiež pracuje s psychológiou predaja na internete, kde sa špecializuje hlavne na predajné stránky a texty. Je certifikovaný NLP master a vytvoril osobnostno rozvojový web - "Rozvíjaj sa." Na tomto webe je jeho cieľom ponúknuť vám poznatky z praktickej psychológie, psychológie predaja na internete a množstvo hodnotných myšlienok pretože si uvedomuje, že už len jedna jediná myšlienka, ktorú zavediete do praxe, vám môže zmeniť život.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.